Porvoon Paahtimon sydän sykki nykyaikaiselle asiakaspalvelulle

Porvoon Paahtimo hyödyntää monipuolisesti uusia digitaalisia kanavia ja ratkaisuja asiakaspalvelussaan. Tuorein uudistus on sovelluspohjaisen kassajärjestelmän käyttöönotto. Porvoon Paahtimon asiakaspalvelu perustuu hyvän fiiliksen luomiseen, ja kanta-asiakasjärjestelmä auttaa tuntemaan asiakkaat ja heidän tarpeensa jatkuvasti paremmin – onnistuneen myyntityön tueksi.

 

Joen törmällä, Porvoon idyllisessä vanhassa kaupungissa sijaitseva Porvoon Paahtimo on mieleenpainuva paikka. Kahvila ja paahtimo toimivat vuonna 1902 rakennetussa rustiikissa
tiilimakasiinissa, jossa aiemmin oli Simoliinin tavaratalon rautakaupan varasto.

 

Ravintola-ala elää onnistuneesta asiakaspalvelusta ja maineesta. Tämä pätee myös Porvoon Paahtimoon – yrityksen asiakaspalvelu perustuu hyvän fiilikseen ja tekemisen meininkiin. Porvoon Paahtimossa eletään ajan hermolla, ja palvelun tukena ovat nykyaikaiset digitaaliset työvälineet.
”Viestimme asiakkaillemme netissä ja sosiaalisen median kanavissa. Kanta-asiakasjärjestelmä on meille tärkeä osa palvelua ja markkinointia. Asiakkaillemme se merkitsee lisäarvoa esimerkiksi sähköposti- ja tekstiviestialennusten muodossa. Seuraamalla asiakkaiden ostokäyttäytymistä tunnemme heidät jatkuvasti paremmin – kasvomuistin päälle”, kertoo Porvoon Paahtimon ravintolajohtaja Linda Pokki.
Lindan tie ravintola-alalla on kulkenut noin 15 vuoden aikana plokkarista johtotehtäviin, Porvoon Paahtimolla hän on työskennellyt jo 10 vuoden ajan. Lindan mukaan työpaikasta onkin tullut hänelle kuin toinen koti.

Vanha kassa hajosi, tilalle uusi pilvestä

Porvoon Paahtimon tuorein digitaalinen harppaus on kassajärjestelmän uudistaminen vanhan kassan tullessa tiensä päähän. Paahtimolla tutkittiin tarkkaan erilaisten vaihtoehtojen toiminnallisuuksia ja hintoja.
”Asetimme uuden kassajärjestelmän kriteereiksi hyvän toimintavarmuuden, monipuoliset toiminnallisuudet ja teknisen tuen helpon saatavuuden. Lisäksi halusimme käyttöömme useamman pienemmän kassakoneen. Voittajaksi valikoitui ERPLY KASSA. Otimme uuden kassajärjestelmän käyttöön syksyllä 2015”, Linda kertoo. ERPLY Kassa on sovelluspohjainen ratkaisu, joka toimii kaikilla päätelaitteilla. Porvoossa ERPLY Kassaa käytetään tableteilla. Järjestelmä yhdistää samaan ratkaisuun yrityksen tärkeimpiä toimintoja: myynnin, tuote- ja varastonhallinnan sekä asiakasrekisterin. Laskutus onnistuu suoraan kassajärjestelmästä. Kaikki tiedot ovat aina saatavilla pilvessä ja niitä pääsee katsomaan mistä tahansa nettiyhteyden välityksellä. Porvoon Paahtimo käyttää ERPLY Kassaa kolmella myyntipisteellä. Sovelluksen ja tablettien lisäksi käytössä ovat erillismaksupääte, kuittiprintteri ja kassalaatikko. ”Käyttöönotto onnistui lopulta hyvin ERPLY:n aktiivisen tiimin ansiosta. Toiminnallisuuksista käytämme nyt myynnin lisäksi asiakashallintaa, tuotehallintaa, raportointia ja laskutusta. Seuraamme raportoinnin avulla tarkasti myynnin jakautumista, ja sen perusteella teemme päätöksiä aukioloajoista ja henkilöstön mitoituksesta. Kokemuksemme mukaan ERPLY Kassa on helppokäyttöinen ja looginen järjestelmä. Ja lisäksi se on vielä mukavan näköinenkin”, Linda toteaa hymyillen.

Terveisiä Porvoosta: asiakaspalvelun johtamisen kolme kulmakiveä

1. Asiakastyytyväisyys ja kanta-asiakasjärjestelmän kehittäminen. Asiakas kokee saavansa loistavaa asiakaspalvelua,
tulee uudelleen ja suosittelee mielellään.
2. Myynti per tehty työtunti. Oikea määrä henkilökuntaa paikalla, tehokas toiminta ja hyvä fiilis, joka välittyy asiakkaille
asti.
3. Oikeat rekrytoinnit ja esimiehen kannustava tekemisen meininki. Pieni yritys ei tarvitse johtajia, vaan hyviä työntekijöitä.

Lue lisää ERPLY kassasta.

LATAA OPAS KASSARATKAISUN VALINTAAN

Sign Up

Similar posts that might interest you

Lue tavoista joilla jälleenmyyjät käyttävät Erplyä

Hallitse tuotteita, täytä tilauksia ja hallitse myyntiä Erplyn avulla

erply PIM