Mitä on tilausten hallinta?

Tilausten hallinta on sarja toimenpiteitä, joita myyjän on suoritettava toimittaakseen asiakkaan tilaamat tavarat tai palvelut. Se on prosessi, joka alkaa, kun asiakas lähettää tilauksen ja päättyy, kun asiakas vastaanottaa tavarat. Se on toimintoketju, joka sinun on suoritettava virheettömästi varmistaaksesi onnistuneen myynnin.

Hallitse tilauksiasi

Sinulla saattaa olla hyvä tuote, mutta siitä ei ole hyötyä, jos et pysty toimittamaan sitä tai toimitat sen liian myöhään. Tämä on tärkein syy, miksi sinun pitäisi saada tilauksesi hallintaan. Sinun on oltava ajan tasalla ja aina valmis täyttämään asiakkaiden tilaukset.

 

Asiakkaidesi tyytyväisyyden lisäksi hyvä tilaustenhallintaohjelmisto auttaa sinua analysoimaan myyntiä sekä tekemään investointeja ja tulevaisuuden suunnitelmia. Se paljastaa tilaustenhallintaketjun puutteet. Kun tilauksesi ovat hallinnassa, näet selkeästi, mitkä tuotteet ovat kannattavimmat, ja näiden tietojen perusteella on mahdollista suunnitella tulevia tuotevalikoimia ja tehdä liiketoimintapäätöksiä.

 

Tilausten hallinta tulee synkronoida varastonhallinnan kanssa, jotta voit hallita kaikkea työtäsi yhdestä ohjelmistosta. Näin tilauksen luomis- ja seurantaprosessin pituus lyhenee eikä sinun tarvitse huolehtia tietovirheistä tai puuttuvista tiedoista.

Learn from Erply's success stories

Lue tavoista joilla jälleenmyyjät käyttävät Erplyä