Asiakashallinta

Jokainen kauppa on mahdollisuus aloittaa ja rakentaa pitkäaikainen asiakassuhde. Erply tarjoaa sinulle ja työntekijöillesi useita joustavia vaihtoehtoja asiakastietojen keräämiseen ja päivittämiseen.

Ominaisuudet

Asiakastiedot

Rakenna perusta tehokkaalle asiakassuhteelle

Jokainen myyjä voi luoda uuden asiakkaan kassan avulla. Tallenna kaikki olennaiset tiedot, nimi, yhteystiedot, syntymäpäivä. Tilaa on jopa muutamalle muistiinpanolle.

Käytä Erplyn myyntiraportteja seurataksesi asiakkaiden ostotottumuksia ja luodaksesi heidän kiinnostuksensa mukaisia kampanjoita. Jokainen asiakasprofiili tallentaa asiakkaan ostohistorian, mukaan lukien maksun tilan, tarjoukset ja erikoistilaukset.

Vaikka Erply tarjoaa tietokannan kaikkien asiakastietojen tallentamiseen, jotkut asiakkaat voivat olla kokonaisia yrityksiä itselleen. Käytä Erplyä yritys- ja osastotietojen tallentamiseen ja positiivisten liikesuhteiden ylläpitämiseen.

Asiakastietojen hallinta Erplyssä

Kassalla kuka tahansa myyjä voi luoda lennossa uuden asiakasprofiilin, joka vaatii vähimmäistiedot.

Takatoimistossa asiakasprofiili voi sisältää paljon tarkempaa tietoa, kuten:

  • Pankkitiedot
  • Kaikki osoitteet
  • Maksuehdot

Kanta-asiakasohjelma

Kannusta asiakkaitasi palaamaan, samalla opit heistä lisää

Kantaasiakasohjelma on oiva tapa luoda pysyviä asiakassuhteita ja palkita eniten ostaneita asiakkaita, tai houkutella uusia asiakkaita kaupoille myymälääsi tai verkkokauppaasi. Kanta-asiakasohjelma on erityisesti kuluttajille suunnatussa liiketoiminnassa esiintyvä markkinointikeino ja myynninedistämiskeino. Kanta-asiakas ohjelman avulla voit Erplyssä:

  • Luoda kanta-asiakkaille tarkoitettuja hinnanalennuksia tai muita tarjouksia
  • Mahdollistaa asiakkaille kanta-asiakaspisteiden kerryttämisen, jotka voidaan hyvittää asiakkaalle euromääräisenä alennuksena

Kanta-asiakasohjelmat ovat tavallisia mm. vähittäiskaupassa, lentoyhtiöissä, luottokorteissa ja pankki- ja vakuutuspalveluissa. Kanta-asiakasohjelman avulla voit rakentaa asiakkaallesi kannustimia ostaa useammin tai enemmän.

Kanta-asiakasohjelmat eivät ole vain B2C-yrityksiä varten. Pitkäaikaiset asiakkuudet ovat tärkeitä myös yritysten välisessä toiminnassa, joten niin ikään B2B-puolella asiakasuskollisuutta lisääviä työkaluja on otettu vauhdilla käyttöön.

Kanta-asiakasohjelmaan liittyy usein kanta-asiakaskortti (usein myös bonuskortti tai asiakaskortti), , jonka ohjelmaan liittyvä asiakas saa esitettäväksi tehdessään ostoksia. Kortin avulla asiakas voidaan tunnistaa kassalla ja hänen ostoksensa rekisteröidä etujen ja pisteiden myöntämistä varten.

Kanta-asiakaskortilla tehdyt ostokset tallentuvat suoraan Erplyn taustajärjestelmään asiakaskortin alle ostotapahtuman jälkeen.

Asiakasryhmittely

Näe asiakkaasi eri tavoilla

Kaikki asiakkaasi eivät ole samanlaisia. He voivat asua eri paikoissa, ostaa erilaisia tuotteita, käydä kaupassasi eri aikoina tai heillä voi olla erikoistoiveita, joita haluat seurata. Järjestä heidät ryhmiin, jotta voit paremmin seurata heidän käyttäytymistään ja vastata asianmukaisesti.

Erplyn avulla voit järjestää asiakkaasi ryhmiin ja alaryhmiin: VIP-henkilöt, ystävät ja perheenjäsenet, kanta-asiakkaat, tukkukauppiaat tai miten tahansa haluat segmentoida heidät.

Suodata raportit asiakasryhmien mukaan. Käytä asiakasryhmiä saadaksesi paremman käsityksen myynnistäsi. Ostavatko eri asiakasryhmät erilaisia tuotesarjoja? Miten he reagoivat tarjouksiin ja alennuksiin? Voit oppia nämä tiedot Erplyn avulla.

Kasvata tulostasi segmentoinnilla

Erplyn avulla voit luoda erilaisia asiakasraportteja tukemaan markkinointistrategioitasi myyntitiedoilla. Tunnista ostotrendit useissa väestöryhmissä tai katso, kuinka usein eri asiakasryhmät tekevät palautuksia ja mitä tuottoa he tekevät.

Asiakasryhmien palkitsemista voidaan käyttää lisäkeinona asiakasuskollisuuden rakentamiseen. Luo ainutlaatuisia hinnastoja ja määritä ne asiakasryhmillesi antaaksesi alennuksia tukkukauppiaille tai VIP-asiakkaille.

Kanta-asiakaspisteet Erplyssä

Kanta-asiakaspiste ohjelman asettaminen Erplyssä perustuu asiakkaan euromääräiseen ostoon ja siitä saataviin pisteisiin. Pisteiden asettaminen löytyy Erplyn taustahallinnasta “Asetukset – Yleiset asetukset” valikon alta, josta pääset asettamaan kuinka monta kanta-asiakaspistettä asiakkaasi saa jokaisesta yhden euron (€) ostoksesta, sekä kuinka pitkään kerätyt kanta-asiakaspisteet ovat voimassa.

 

Kanta-asiakaspisteiden käyttäminen Erplyssä

Kanta-asiakaspisteiden perusteella voit tarjota asiakkaallesi euromääräisiä (€) alennuksia myyntikampanjoiden muodossa. Myyntikampanjat perustuvat asiakkaiden keräämiin kanta-asiakaspisteisiin, jotka asiakkaasi voivat vaihtaa kassalla euromääräisiin alennuksiin. Kyseiset alennukset voidaan asettaa toimimaan Erplyn kassapisteellä automaattisesti tai niin että kassahenkilö valitsee alennuksen manuaalisesti myyntitapahtuman yhteydessä.

Sign Up

Learn from Erply's success stories

Lue tavoista joilla jälleenmyyjät käyttävät Erplyä