Myymäläsi kassatiski on yrityksesi ja asiakkaasi välisen kommunikaation maaliviiva - lopullinen tilaisuutesi tehdä paras mahdollinen vaikutus. Siksi valitsemasi kassajärjestelmä määrittelee vahvasti sen, kykenetkö valloittamaan asiakkaidesi sydämet ja tekemään hyvän tuloksen.

 

Uskomme, että nykymarkkinoilla monitahoinen digitaalinen kassajärjestelmä on yksi nopeimmista tavoista tehostaa asiakaspalveluasi, ja sitä kautta myös vahvistaa brändisi mainetta.

 

Tässä viisi syytä, miksi uskomme niin.

 

1. Ostoprosessi helpottuu huomattavasti

Yksikään asiakas ei ole koskaan sanonut, että “Onpa ihanaa, kun kassa hajoaa kesken kaiken, tai viivakoodiskanneri ei suostu skannaamaan koodia, ja joudun odottamaan ostokseni kanssa tiskillä.”

 

Itse asiassa, Forbes on todennut, että odottaminen on konsepti, joka sotii kaikkia vähittäismyynnin trendejä vastaan.

 

Kukaan asiakas ei halua odottaa, eikä yrittäjä halua laittaa asiakasta tähän tilanteeseen.

 

Yksi tapa, jolla kattava kassajärjestelmä pitää asiakkaasi tyytyväisinä, on toimintojen jatkuvuuden ylläpitäminen - eli se mahdollistaa helpot transaktiot, jolloin asiat liikkuvat eteenpäin ilman suurempia ongelmia, korkeintaan vähäisellä tai kokonaan olemattomalla odotteluajalla. Viivakoodin skannauksen ja mobiilikassan kaltaiset toiminnot tarjoavat osittaisen ratkaisun pitkiin jonoihin ja/tai niihin ostotapahtumiin, jotka tuntuvat kestävän ikuisesti… Mutta skannerit voivat toimia huonosti, ja mobiilikassat tukeutuvat usein epävarmoihin yhteyksiin.

 

Mitä tehdä, jos haluat varasuunnitelman? Ota käyttöön Erply kassajärjestelmä, jossa voit käyttää viivakoodien sijaan myös ohjelmoitavia pikavalintanäppäimiä, ja joka toimii myös offline-tilassa silloin, kun verkkoyhteys syystä tai toisesta katkeaa.

 

 

Pikavalinnoilla voit muokata kassajärjestelmäsi näytön sopimaan omaan tuotevalikoimaasi luomalla omat painikkeet tuotteille, välttäen siten ikävät asiakastilanteet, kun viivakoodiskanneri ei toimi ja myyjän täytyy etsiä tuotteen pikkupräntillä kirjoitettu kymmenmerkkinen tuotekoodi ja näppäillä se järjestelmään asiakkaan odotellessa. Automaattisen offline-tilan ansiosta sinun ei myöskään tarvitse enää pelätä asiakkaidesi hermojen puolesta, kun verkkoyhteyttä ei löydy ja myyjä-parka koittaa sitä epätoivoisesti uudelleen metsästää. Näiden valmiiden ominaisuuksien ansiosta voit luottaa siihen, että ostosten tekeminen sujuu tasaisesti myynnistä myyntiin - ja sitä asiakkaat arvostavat.

 

2. Voit hyödyntää oikeanlaisia kannustimia

Yksityiskohtaista tietoa asiakkaista tarjoavat kassajärjestelmät ovat hienoja… Mutta mitä tehdä, kun kaikki se tieto on käsissäsi?

 

Erplyn avulla voit ottaa asiakastietosi heti hyötykäyttöön sisäänrakennetun kanta-asiakasohjelman avulla. Ohjelman avulla keräät tiedot kanta-asiakkaiden ostoksista ja kerrytät palkintopisteet VIP-asiakkaillesi määrittelemiesi ehtojen perusteella. Erply tallentaa asiakastiedot myöhempää käyttöä varten, joten voit tarkastella asiakkaidesi ostohistoriaa myöhemminkin. Kun sinulla on nämä tiedot käytettävissäsi, voit parantaa yrityksesi menestystä lisäämällä henkilökohtaista tasoa. Jos huomaat, että asiakas ostaa saman tuotteen kahden viikon välein, mitä jos tarjoaisit hänelle vaikkapa kvartaaleittain kupongin kyseiseen tuotteeseen palkitaksesi brändiuskollisuuden? Jos huomaat, että asiakas käyttää kuukausittain vähintään 200€ myymälääsi, mikset tarjoaisi hänelle kanta-asiakaskorttia, jolla voi kerätä etuja jokaisesta sadasta eurosta? Nämä ovat vain muutamia esimerkkejä siitä, kuinka voit hyödyntää Erplyn kanta-asiakasohjelmia. Asiakkaiden ymmärtäminen parantaa aina liiketoimintaa, ja Erplyn monet palkitsemistyökalut auttavat sinua muuttamaan sen ymmärryksen konkreettisiksi tuloksiksi, kuten paremmaksi myynniksi ja pitkäaikaisiksi asiakassuhteiksi.

 

 

Erplyn muokattava kanta-asiakasohjelma kannustaa asiakkaitasi palaamaan myymälääsi uudelleen samalla, kun itse opit lisää heistä.

 

3. Enemmän kohtaamisia työntekijöiden ja asiakkaiden välillä

Vaikka asiakastietoja kerryttävä kanta-asiakasjärjestelmä onkin kassassa hyvä ominaisuus, parhaat kassajärjestelmät tarjoavat asiakastietojen lisäksi näkymän myös yrityksen omaan tilanteeseen. Kun myymälätyöntekijöilläsi on pääsy ajantasaisiin tietoihin tuotteistasi ja varastotilanteestasi, heillä on paremmat lähtökohdat pitää asiakkaat tyytyväisinä ja tehdä myyntiä. Miksi? Koska helppo pääsy ajantasaisiin tuotetietoihin vähentää huomattavasti niin sanottua takahuonetyötä, edestakaisin juoksemista, selvittelyä ja muuta puuhaa, joka vie työntekijöidesi aikaa ja keskittymistä siltä tärkeimmältä, eli asiakkaiden kanssa toimimiselta.

 

Tämänkaltaiset varastonhallintatoiminnot ovat Erplyssä vakiona, ja ne ovat tehokkaasti toimivan organisaation edellytyksiä. Oletetaan, että myymälääsi tulee asiakas, joka kysyy tilapäisesti loppuneesta tuotteesta. Myyjäsi pystyy klikkauksella katsomaan tuotteen tilausstatuksen. Tai asiakkaasi tarvitsee ehdottomasti tuotteen saman päivän aikana käsiinsä. Erplyssä myyjä voi tarkastaa tilanteen muissa myymälöissä tai varastoissa, ja ohjata asiakkaan oikeaan paikkaan. Ei tarvitse huolehtia menetetystä myynnistä tai kasvavista jonoista sillä aikaa, kun myyjä soittelee ympäriinsä kyselläkseen tuotteen perään, tai vastata asiakkaalle perinteisesti “En tiedä”. Työntekijät pystyvät käyttämään aikansa paremmin, ja asiakkaat saavat tarvitsemansa tiedon. Ohjelmisto auttaa näin kumpaakin osapuolta!

 

 

Käytä Erplyn etsintätyökalua nähdäksesi nopeasti tuotteen varasto- ja hintatiedot.

 

4. Henkilökuntasi kiittää sinua

Kun keskitymme työntekijöiden tyytyväisyyteen, pidä mielessä tämä: kun henkilökunta kokee, että yrityksen infrastruktuuri tukee heidän työskentelyään, he ovat vähemmän stressaantuneita ja palvelevat myös asiakkaita paremmin.

 

Luonnollisesti perussääntö työntekijän ja asiakkaan kohtaamiseen on, että asiakasta kohdellaan aina kunnioittavasti, eikä omia henkilökohtaisia turhautumisia näytetä asiakkaalle. Olemme kuitenkin vain ihmisiä, ja joskus tilanteet ovat vaikeita. Kassajärjestelmä voi kaatua kesken iltaruuhkan, ja työntekijät joutuvat keskelle kaaosta. Varastotiedot eivät ole ajan tasalla, ja kärsimättömät asiakkaat alkavat hermostua. Kaikki tämä tekee henkilökuntasi työnteosta vaikeampaa - ja on vaikeampaa myös koittaa pitää yllä positiivista asennetta.

 

Hyvin suunniteltu ja helppokäyttöinen kassajärjestelmä auttaa pitämään turhautumiset minimissään ja henkilökuntasi motivoituneena asiakas asiakkaalta. Erplyn ominaisuudet, kuten pikavalinnat ja varastonhallinta, auttavat henkilökuntaasi työskentelemään saumattomasti ja ilman häiriöitä, joten he pystyvät keskittymään antamaan asiakkaille sen huomion, jota nämä tarvitsevat. Sen lisäksi Erply kassajärjestelmän ominaisuudet, kuten tuote-ehdotukset ja tuotekuvaintegraatio sujuvoittavat myyntiä entisestään, ja saattavat inspiroida tiimiäsi tekemään entistäkin enemmän myyntiä.

 

5. Pysyt ajan hermolla

Mikään ei ole nolompaa vähittäiskauppiaalle kuin vanhanaikainen järjestelmä (no, ehkä muutama muu asia voi olla vielä nolompaa, mutta ymmärtänet pointin). Jos yrityksesi a) vastaanottaa edelleen vain käteistä b) käyttää kovaäänistä kassakonetta vuodelta 1975, tai c) ei ole digitalisoitunut millään asteella, olet luultavasti askeleen (tai kolme) perässä. Jokainen hintansa arvoinen kassajärjestelmä tarjoaa sinulle työkalut pysyä nykypäivässä, ja tarjota asiakkaille kokemus, joka vastaa nykypäivän odotuksia. Erplyn ohjelmisto toimii useimpien luottokorttien kanssa, ja voi lähettää esimerkiksi sähköpostikuitin asiakkaille, jotka haluavat joko vähentää kuittiroskaa tai ovat ympäristötietoisia. Erplyä voi käyttää myös mobiililaitteilla, kuten iPadilla tai älypuhelimella, jolloin myyjäsi voivat tehdä myyntiä missä osassa myymälää tahansa - näppärä keino osoittaa asiakkaillesi, että pyrit viemään yritystäsi eteenpäin ja olet perillä trendeistä, ja myös jälleen yksi tapa parantaa yrityksesi lähestyttävyyttä. Työntekijä, joka tulee asiakkaan luo auttamaan tätä mobiililaitteensa kanssa, on paljon ystävällisempi näky, kuin tiskin takana seisoskeleva myyjä.